Artykuł sponsorowany

Płynność finansowa przedsiębiorstwa w czasach pandemii

Płynność finansowa przedsiębiorstwa w czasach pandemii

Pandemia wpłynęła negatywnie na płynność finansową firm, czyli zdolność do terminowego regulowania bieżących zobowiązań. Wielu przedsiębiorców doświadczyło spadku popytu na swoje produkty lub usługi, co przełożyło się na mniejsze wpływy finansowe. Skutkiem tego było często zadłużanie się, niewypłacalność, a nawet upadłość przedsiębiorstwa. Istnieją jednak strategie, które można wdrożyć, aby uchronić się przed utratą płynności finansowej!

Jak utrzymać płynność finansową w dobie pandemii?

Aby utrzymać płynność finansową w dobie pandemii, przedsiębiorstwa powinny regularnie przeprowadzać dokładną analizę sytuacji finansowej firmy w celu zidentyfikowania źródeł problemów finansowych. Konieczne jest także monitorowanie sytuacji rynkowej, dostosowywanie działań do zmieniających się warunków i wdrażanie strategii marketingowych mających na celu zwiększenie sprzedaży.

Przeczytaj również: Jak przeprowadzić pomiar płynności finansowej przedsiębiorstwa?

Bardzo ważna jest optymalizacja kosztów poprzez redukcję niepotrzebnych wydatków lub renegocjacje umów z dostawcami oraz wprowadzenie programów oszczędnościowych – dowiadujemy się w rozmowie z ekspertem z kancelarii Legal Liability w Łodzi.

Dobrym rozwiązaniem są programy wsparcia rządu lub instytucji finansowych, np. dopłaty do wynagrodzeń pracowników, odroczenia lub umorzenia zobowiązań podatkowych, pożyczki czy pozyskanie inwestorów.

Przeczytaj również: Kto i na jakich zasadach może ogłosić upadłość przedsiębiorstwa?

Czym skutkuje utrata płynności finansowej i jak ją odzyskać?

W czasach pandemii płynność finansowa przedsiębiorstw stała się jeszcze ważniejsza, ponieważ brak gotówki może prowadzić do trudności z regulowaniem bieżących zobowiązań, takich jak wynagrodzenia pracowników, rachunki za prąd i gaz, zobowiązania wobec dostawców czy organów podatkowych, tj. US i ZUS. Przedsiębiorca chcąc spłacić zobowiązania często zaczyna się zadłużać, co może doprowadzić do niewypłacalności i upadłości przedsiębiorstwa.

Przeczytaj również: Zasady ogłaszania upadłości przedsiębiorstwa

Aby tego uniknąć wiele firm w czasach pandemii musiało wdrożyć strategie mające na celu zwiększenie płynności finansowej - poprzez zmniejszenie kosztów, odroczenie lub renegocjacje zobowiązań, pozyskanie nowych źródeł finansowania lub poprzez restrukturyzację działalności. Przedsiębiorstwa powinny dokładnie analizować swoją sytuację finansową i wdrażać odpowiednie strategie zarządzania płynnością finansową, jeżeli chcą przetrwać kryzys i przygotować się na przyszłość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.